Czy orbitrek to dobry pomysł?

Zacznijmy się ruszać

Zacznijmy się ruszać. Ostatnio, gdzie człowiek tylko nie spojrzy, bardzo dużo mówi się o ruchu. Właściwie to nie ma się czemu dziwić, ponieważ ruch to zdrowie. Ruch to zdrowe stawy, które nie będą nam się na starość psuć. Ruch to lepsza kondycja, która pozwala nam na osiągnięcie większej ilości rzeczy. Warto się ruszać, żeby móc pochwalić się piękną sylwetką. Do wyboru mamy ćwiczenia w zaciszu domowym (na co decyduje się wiele osób) lub też ćwiczenia na siłowni, gdzie można wynająć trenera personalnego. Każdy wybierze to co mu najbardziej odpowiada.

Orbitrek dobry na wszystko

Jeżeli decydujemy się na własny dom lub też nie chcemy angażować trenera personalnego, to zawsze musimy wiedzieć jak ćwiczyć, aby odnieść pożądany efekt. Warto również wiedzieć, jakie urządzenia do ćwiczeń można zakupić do własnego domu lub też z czego korzystać będąc na siłowni. Jednym z takich polecanych urządzeń jest znany nam powszechnie orbitrek. Chyba doskonale każdy z nas kojarzy to urządzenie na którym ćwiczy się w pozycji stojącej. Jest to świetna propozycja do domu, ponieważ umożliwia trenowanie i chociażby oglądanie ulubionych seriali jednocześnie. Koszt takiej maszyny jest różny – wszystko zależy od funkcji, jaką będzie miał on w sobie. Przy czym nie zapominajmy, że przed każdym wejściem na orbitrek należy się rozgrzać chociaż przez chwile, aby nie doprowadzić do kontuzji. Tak samo ważne jest rozciąganie, również chroniące nasze stawy przed urazami. Lepiej ćwiczyć trening właściwy kilka minut krócej niż pozwolić sobie na kontuzje wykluczające nas ze sportu.

Jak ćwiczyć?


Aby nasze spotkania z orbitrekiem były efektywne, warto zapamiętać kilka prostych zasad. A więc w pierwszej kolejności prawidłowa postawa – prosta. Wiele osób, w szczególności amatorów, bardzo często zapomina o tym przez co sylwetka chwieje się na wszystkie boki. W pewnym sensie można śmiało powiedzieć, że przez takie “chwianie się” ułatwiamy sobie trening. Nasze mięśnie nie ćwiczą tak dokładnie jak powinny. Prosta sylwetka powoduje, że wszystkie mięśnie, nawet te bardzo głęboko ukryte lepiej angażują całe nasze ciało, przez co spalamy jeszcze większą ilość kalorii. Warto co jakiś czas zerknąć w lustro aby zobaczyć, czy prosto trzymamy nasze plecy. Orbitrek to w dużej mierze nogi, jednak nie zapominajmy o tym, że trzeba również angażować swoje ręce. To w dużej mierze one odpowiedzialne są za naszą “chwiejną” postawę. Dlatego angażujmy mięśnie rąk i górne mięśnie naszych pleców. Dzięki temu zachowamy prawidłową postawę a nasze ciało będzie miało prawidłową postawę podczas treningu na orbitreku.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com