Jak utrzymać aktywność fizyczną w codziennym życiu?

Prowadzenie zdrowego trybu życia to podstawa długiego życia i profilaktyki wielu schorzeń

Prowadzenie zdrowego trybu życia to podstawa długiego życia i profilaktyki wielu schorzeń. Poza dietą, odpoczynkiem i relaksem, kluczową rolę odgrywa w tym procesie aktywność fizyczna. Ludzie często obawiają się, że niezbyt dobra kondycja uniemożliwia im uprawianie sportu. Poza tym w napiętym codziennym grafiku trudno wcisnąć choćby półgodzinny trening. A jednak warto to zrobić, ponieważ współczesny człowiek zbyt wiele czasu spędza w pozycji siedzącej. Tak pracuje i tak odpoczywa. Aby być zdrowym, warto zatem zadbać o regularną aktywność fizyczną. Wbrew pozorom trudniej ją utrzymać niż w ogóle zacząć ćwiczyć. Poniżej kilka patentów na to, jak się nie zniechęcić do wysiłku.

Trening to zmiana

Podejmujący aktywność fizyczną mają na ogół jakiś mniej lub bardziej konkretny plan. Komu zależy na wysmukleniu ramion, ten sięga po ciężarki. Orbitrek pomoże w pracy nad wysmukleniem całej figury, a mata do jogi jest niezbędna w skutecznym rozciąganiu różnych partii mięśniowych. Każdy rodzaj ćwiczeń spełni swoje zadanie, o ile będą one prawidłowo wykonywane. Jednak bez względu na formę wyzwań ruchowych, po pewnym czasie:

  • przestają przynosić efekty,
  • stają się nudne,
  • nie są już wyzwaniem.

Zawodowi trenerzy zachęcają, by mniej więcej co pół roku wprowadzać zmiany w swoim planie treningowym. Można to robić nawet częściej. Zamiast rezygnować z ruchu, lepiej szukać kolejnych ciekawych pomysłów na aktywność fizyczną w swoim życiu. Jeżeli wybrane ćwiczenia wciąż sprawiają przyjemność i jednocześnie przynoszą rezultaty, ale do treningu wkradła się nuda, można wykonywać zadania ruchowe w innej kolejności. Alternatywą pozostaje też uzupełnienia ulubionych ćwiczeń nowymi elementami. Na przykład wspomnianymi ciężarkami.

Ćwiczenia w napiętym grafiku

Popularność ćwiczeń w domu wynika między innymi z chęci włączenia aktywności do i tak już napiętego planu dnia. Inwestując w orbitrek czy bieżnię, ma się większą swobodę pod względem czasu trenowania. Można to robić wcześnie rano, wystarczy wstać przed resztą domowników. Plusem takiej aktywności jest dawka energii do działania na cały dzień. Jeżeli komuś ciężko się zorganizować w ten sposób, wysiłek może zaplanować wieczorem. Warto wówczas postawić na nieco spokojniejszy trening. Widok sprzętu do ćwiczeń motywuje do utrzymania regularnej aktywności. Zwłaszcza jeżeli nieco się zainwestowało w wyposażenie swojej domowej siłowni. Najlepiej stawiać na przyrządy, wyposażone w opcję regulowania natężenia i obciążenia ruchu. Dzięki nim można angażować się w coraz poważniejsze wyzwania ruchowe. I dzięki temu uniknąć nudy, tak szkodliwej w utrzymaniu aktywności w codziennym życiu.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com