Czy orbitrek to dobry pomysł?

Zacznijmy się ruszać

Zacznijmy się ruszać. Ostatnio, gdzie człowiek tylko nie spojrzy, bardzo dużo mówi się o ruchu. Właściwie to nie ma się czemu dziwić, ponieważ ruch to zdrowie. Ruch to zdrowe stawy, które nie będą nam się na starość psuć. Ruch to lepsza kondycja, która pozwala nam na osiągnięcie większej ilości rzeczy. Warto się ruszać, żeby móc pochwalić się piękną sylwetką. Do wyboru mamy ćwiczenia w zaciszu domowym (na co decyduje się wiele osób) lub też ćwiczenia na siłowni, gdzie można wynająć trenera personalnego. Każdy wybierze to co mu najbardziej odpowiada.

Orbitrek dobry na wszystko

Jeżeli decydujemy się na własny dom lub też nie chcemy angażować trenera personalnego, to zawsze musimy wiedzieć jak ćwiczyć, aby odnieść pożądany efekt. Warto również wiedzieć, jakie urządzenia do ćwiczeń można zakupić do własnego domu lub też z czego korzystać będąc na siłowni. Jednym z takich polecanych urządzeń jest znany nam powszechnie orbitrek. Chyba doskonale każdy z nas kojarzy to urządzenie na którym ćwiczy się w pozycji stojącej. Jest to świetna propozycja do domu, ponieważ umożliwia trenowanie i chociażby oglądanie ulubionych seriali jednocześnie. Koszt takiej maszyny jest różny – wszystko zależy od funkcji, jaką będzie miał on w sobie. Przy czym nie zapominajmy, że przed każdym wejściem na orbitrek należy się rozgrzać chociaż przez chwile, aby nie doprowadzić do kontuzji. Tak samo ważne jest rozciąganie, również chroniące nasze stawy przed urazami. Lepiej ćwiczyć trening właściwy kilka minut krócej niż pozwolić sobie na kontuzje wykluczające nas ze sportu.

Jak ćwiczyć?


Aby nasze spotkania z orbitrekiem były efektywne, warto zapamiętać kilka prostych zasad. A więc w pierwszej kolejności prawidłowa postawa – prosta. Wiele osób, w szczególności amatorów, bardzo często zapomina o tym przez co sylwetka chwieje się na wszystkie boki. W pewnym sensie można śmiało powiedzieć, że przez takie “chwianie się” ułatwiamy sobie trening. Nasze mięśnie nie ćwiczą tak dokładnie jak powinny. Prosta sylwetka powoduje, że wszystkie mięśnie, nawet te bardzo głęboko ukryte lepiej angażują całe nasze ciało, przez co spalamy jeszcze większą ilość kalorii. Warto co jakiś czas zerknąć w lustro aby zobaczyć, czy prosto trzymamy nasze plecy. Orbitrek to w dużej mierze nogi, jednak nie zapominajmy o tym, że trzeba również angażować swoje ręce. To w dużej mierze one odpowiedzialne są za naszą “chwiejną” postawę. Dlatego angażujmy mięśnie rąk i górne mięśnie naszych pleców. Dzięki temu zachowamy prawidłową postawę a nasze ciało będzie miało prawidłową postawę podczas treningu na orbitreku.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com
Jak efektownie ćwiczyć?

Jak łatwo się domyślić na różnorodność w przypadku orbitreka nie można liczyć

Marzy nam się piękna sylwetka, ponieważ za kilka miesięcy, rok wstępujemy w związek małżeński? A może po prostu mamy już dość tego jak wyglądamy i chcemy w końcu popracować nad swoim nowym wizerunkiem? W szczególności, że nasze zdrowie zaczyna się o to upominać? Bardzo dobrze. Takie postanowienie, to jedna z najlepszych chwil, dzięki której będziemy mogli pozwolić sobie na coś wspaniałego. Ruch to zdrowie, który przyniesie nam maksymalny poziom zaangażowania, ogromną ilość spalonych kalorii oraz endorfiny udowadniające nam, że możemy więcej, więcej i jeszcze więcej.

Zaczynamy ćwiczyć

Na sam początek wiele osób decyduje się na lekkie ćwiczenia fitness, które można znaleźć na wielu kanałach społecznościowych. Z powodzeniem można skorzystać również z porad znanych celebrytów – trenerów personalnych lub takich, którzy są nieznani ale pracują na naszych siłowniach w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. Dobrym pomysłem może być również rozpoczęcie długiej przygody z maszynami do ćwiczeń, które można zakupić do domu; można znaleźć je na siłowniach, jak również obecnie znaleźć je można w przestrzeni miejskiej na siłowniach “pod chmurką”. Jednym z takich urządzeń jest doskonale znany orbitrek, który świetnie działa na całe ciało. Najmocniej angażuje on nasze nogi, pupę oraz dolne partie brzucha. Jeżeli ktoś jednak będzie utrzymywał dobrą postawę, to śmiało przekona się, że na takiej maszynie można również doskonale poczuć swoje ręce. Rozpoczynając trening pamiętajmy o odpowiednim obuwiu do ćwiczeń, rozgrzewce i rozciąganiu kilkuminutowym po zakończonym treningu.

Ćwiczenia z orbitrekiem

Jak łatwo się domyślić na różnorodność w przypadku orbitreka nie można liczyć. Jednak nie wyklucza to faktu, że mamy to urządzenie pomijać. Wręcz przeciwnie. Koniecznie trzeba z niego korzystać, dzięki czemu nogi pięknie nam się ukształtują i latem w krótkich spodenkach będą się efektownie prezentować. Po odpowiedniej rozgrzewce wchodzimy na urządzenie i pamiętamy o prostej postawie ciała, odpowiednim angażowaniu mięśni rąk oraz górnej partii pleców. Pamiętajmy o tym, żeby się nie garbić, ponieważ możemy tylko sobie samodzielnie zaszkodzić. Do tego napinajmy mięśnie brzucha podczas “deptania” na orbitreku. Dzięki temu nasz brzuch również będzie doskonale zaangażowany w trening, czego efektem będą lepiej wyrzeźbione mięśnie. Tak, efekty takich treningów nie będą widoczne od razu. Nie ma szans na to. Na efekty trzeba czasem poczekać miesiąc lub nawet dłużej. Jednak one w końcu nadejdą, dzięki czemu przekonamy się, że ćwiczenia na takiej maszynie są dla nas naprawdę korzystne.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com
Jak utrzymać aktywność fizyczną w codziennym życiu?

Prowadzenie zdrowego trybu życia to podstawa długiego życia i profilaktyki wielu schorzeń

Prowadzenie zdrowego trybu życia to podstawa długiego życia i profilaktyki wielu schorzeń. Poza dietą, odpoczynkiem i relaksem, kluczową rolę odgrywa w tym procesie aktywność fizyczna. Ludzie często obawiają się, że niezbyt dobra kondycja uniemożliwia im uprawianie sportu. Poza tym w napiętym codziennym grafiku trudno wcisnąć choćby półgodzinny trening. A jednak warto to zrobić, ponieważ współczesny człowiek zbyt wiele czasu spędza w pozycji siedzącej. Tak pracuje i tak odpoczywa. Aby być zdrowym, warto zatem zadbać o regularną aktywność fizyczną. Wbrew pozorom trudniej ją utrzymać niż w ogóle zacząć ćwiczyć. Poniżej kilka patentów na to, jak się nie zniechęcić do wysiłku.

Trening to zmiana

Podejmujący aktywność fizyczną mają na ogół jakiś mniej lub bardziej konkretny plan. Komu zależy na wysmukleniu ramion, ten sięga po ciężarki. Orbitrek pomoże w pracy nad wysmukleniem całej figury, a mata do jogi jest niezbędna w skutecznym rozciąganiu różnych partii mięśniowych. Każdy rodzaj ćwiczeń spełni swoje zadanie, o ile będą one prawidłowo wykonywane. Jednak bez względu na formę wyzwań ruchowych, po pewnym czasie:

  • przestają przynosić efekty,
  • stają się nudne,
  • nie są już wyzwaniem.

Zawodowi trenerzy zachęcają, by mniej więcej co pół roku wprowadzać zmiany w swoim planie treningowym. Można to robić nawet częściej. Zamiast rezygnować z ruchu, lepiej szukać kolejnych ciekawych pomysłów na aktywność fizyczną w swoim życiu. Jeżeli wybrane ćwiczenia wciąż sprawiają przyjemność i jednocześnie przynoszą rezultaty, ale do treningu wkradła się nuda, można wykonywać zadania ruchowe w innej kolejności. Alternatywą pozostaje też uzupełnienia ulubionych ćwiczeń nowymi elementami. Na przykład wspomnianymi ciężarkami.

Ćwiczenia w napiętym grafiku

Popularność ćwiczeń w domu wynika między innymi z chęci włączenia aktywności do i tak już napiętego planu dnia. Inwestując w orbitrek czy bieżnię, ma się większą swobodę pod względem czasu trenowania. Można to robić wcześnie rano, wystarczy wstać przed resztą domowników. Plusem takiej aktywności jest dawka energii do działania na cały dzień. Jeżeli komuś ciężko się zorganizować w ten sposób, wysiłek może zaplanować wieczorem. Warto wówczas postawić na nieco spokojniejszy trening. Widok sprzętu do ćwiczeń motywuje do utrzymania regularnej aktywności. Zwłaszcza jeżeli nieco się zainwestowało w wyposażenie swojej domowej siłowni. Najlepiej stawiać na przyrządy, wyposażone w opcję regulowania natężenia i obciążenia ruchu. Dzięki nim można angażować się w coraz poważniejsze wyzwania ruchowe. I dzięki temu uniknąć nudy, tak szkodliwej w utrzymaniu aktywności w codziennym życiu.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com